Het roer gaat om #6

Afgelopen maand was er echt een met ups en downs. De grootste ergernis is wel dat het sporten compleet ‘vergeten’ was. Iedereen die mij al iets langer volgt weet dat ik geen fan ben van sporten. Het is bittere noodzaak. Ik hoop nog steeds op de dag dat ik het leuk ga vinden. Gelukkig is het veel mooi weer geweest en heb ik gemiddeld zo’n drie keer per week een uur met Evie gefietst, daar kan ik dan wel echt van genieten.

Ik had al een tijdje de sportschool niet bezocht. Ik zoek motivatie. Als ik iets wil dan wil ik dit het liefste direct. Ik heb geen geduld om weken of maanden ergens mee bezig te zijn zonder veel resultaat. Ik wil direct resultaat zien. Tja, dat kan niet als je het doel hebt om tien kilo af te vallen. Ik besloot me aan te sluiten bij de Fitte Mama Club, een initiatief van Linda. Ik werd gemotiveerd om te starten met een challenge. De eerste dag hield ik verrassend goed vol, ook conditioneel. Ik was trots op mijzelf. Ik voelde wel direct mijn bekken, maar dat weerhield mij er niet van om de tweede dag vol goede moed de workout te starten. Vervolgens werd ik weer met beide benen terug in de realiteit gezet, want door de pijnscheuten in mijn bekken moest ik de challenge direct stoppen. Teleurgesteld in mijzelf, mijn lichaam en doorzettingsvermogen.

Ik wil afvallen en dus sporten

Het lijkt er op dat ik eerst mijn rug en buik moet verstevigen om intensiever te kunnen sporten. Ik heb nu al een aantal dagen de plankchallenge gedaan. Ik heb alleen niet het gevoel dat dit echt werkt, maar ik blijf braaf doorgaan. Ik moet ergens beginnen. Ik krijg in elk geval geen last van mijn bekken. Afgelopen week ben ik ook weer naar de sportschool gegaan. Geen saaie fitness, maar de groepsles Burn. Ik heb voor het eerst weer eens echt spierpijn! Het voelt alsof ik iets heb gedaan. Dit weekend ga ik nog een keer. Ik wil dit echt vasthouden.

Mijn doel

Ik merk dat ik, als het om sporten gaat, stil sta. Ondanks dat ik niet van sporten hou, voelde me ik aan het begin van het jaar beter toen ik een keer in de week naar de sportschool ging. Ik had tijd voor mijzelf, kon ontspannen en had meer energie. Mijn doel voor aankomende maand is dan ook minimaal een keer per week naar de sportschool te gaan. Ondertussen blijf ik thuis doorgaan met mijn buikspieren. Uiteraard moet ik hierbij ook weer iets meer op mijn eten letten. Tot slot ga ik voor een positieve Het Roer Gaat Om #7.

Volg en like ons:

3 thoughts on “Het roer gaat om #6

  1. Ik doe tegenwoordig elke morgen rug- en buikoefeningen als ik uit bed kom. Dat is echt een super tijdstip, want dan ben je er voor de rest van de dag vanaf. Laatst ging ik ook ’s morgens hardlopen en dat was ook al zo lekker. Ik ben ook zo’n sporter omdat het moet. Ik vind het alleen leuk als ik onder de douche sta en het weer heb gehad (en met een beetje mazzel voel ik mijn spieren ook nog) 😉

  2. Ik ben geen persoon voor de sportschool. Daar zou ik me niet voor kunnen oppakken. Ik ben meer iemand van de groepssporten. Dan lukt sporten we prima! Maar alleen hardlopen of firness, helaas niet.
    Succes met je doel! Het gaat je lukken. Knap dat je al elke dag thuis buikspieroefeningen doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge