My killerbody en hoe het noodlot toesloeg

Aan het begin van dit jaar was ik begonnen met afvallen. Na verloop van tijd raakte dit in het slob. Gelukkig bleef mijn gewicht redelijk stabiel en probeerde op mijn voeding te blijven letten. Ik was verreweg van tevreden, want mijn hoofdzakelijk doel had ik nog steeds niet behaald: op het gewicht van voor mijn zwangerschap komen. Nu Evie 2,5 jaar is mag ik denk ik niet meer zeggen dat het zwangerschapskilo’s zijn. Twee weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en heb ik het afvallen weer opgepakt. Op weg naar My Killerbody.

My Killerbody Motivation

Ik ben begonnen met het 12 weken dieet van Fajah Lourens, My Killerbody Motivation. Een boek met voedingsschema’s, boodschappenlijstjes en trainingsschema’s om af te vallen of je killerbody te behouden. Met een compleet weekmenu en twee keer in de week krachttraining in de sportschool wil ik in de zomer goed voor de dag komen. Mocht je nu geen abonnement op de sportschool hebben, dan kun je met dit boek ook heel goed thuis sporten. Met een paar hulpmiddelen die je vast en zeker in huis hebt kun je je huiskamer omtoveren tot je eigen sportschool. In het boek staan allerlei oefeningen met duidelijke foto’s.

Inmiddels is het alweer twee weken geleden dat ik ben begonnen. Het dieet is heel goed vol te houden. Ik heb eigenlijk geen moment honger gehad. Met een gezin is het met name in de avond soms even puzzelen voor een goede maaltijd. Toch lukt het minimaal vier avonden in de week om me aan het dieet van My Killerbody Motivation te houden. En zo nu en dan mag je best een beetje ‘cheaten’, maar wel met mate.

Ik heb er voor gekozen om minimaal tweemaal per week naar de sportschool te gaan. En ik moet zeggen dat het best wel lekker is om even anderhalf uur de deur uit te gaan. Muziekje aan en gaan. Daarna heb ik ook echt even het gevoel dat ik iets voor mijzelf heb gedaan. Het voelt goed en ik ben blij dat ik deze stap heb genomen. En ach, ik hoef echt niet zo’n super strakke killerbody, maar wil wel graag weer tevreden zijn met mijn lijf en mij gezond en energiek voelen.

En toen sloeg het noodlot toe

Ik ben voortvarend aan de slag gegaan. De eerste week ben ik direct drie keer naar de sportschool gegaan. Een keertje extra, omdat mijn spierpijn zo erg was dat ik dat eruit wilde sporten. Na die week had ik met een vriendin afgesproken om uit eten te gaan. Ja, een keertje buiten de deur eten mag best. Ik heb een heerlijke salade gegeten. Na het eten liep ik naar het toilet en ik miste met mijn hoge hakken een afstapje. Gevolg, gerekte enkelbanden met een scheurtje erin. Voorlopig, vier tot zes weken, mag ik mijn enkel niet belasten. Beetje jammer. Ik hoop dat ik snel van mijn krukken af ben, zodat ik weer langzaamaan kan sporten. Ik baal behoorlijk van deze situatie, maar moet me erbij neerleggen.

my killerbody saladeHet begin van My Killerbody

Gelukkig is er ook nog iets goeds te melden. Ik heb de tweede week wel netjes mijn dieet volgehouden. Voor Patrick was dat zo nu en dan wel lastig (sorry schat), want hij moest soms een beetje extra in de keuken doen knutselen aan mijn lekkere maaltijden. Doordat ik deze tweede week niet kon sporten heb ik het gevoel dat ik niet alles er uit heb gehaald, maar ik ben wel ruim twee kilo afgevallen en centimeters verloren. Over twee weken kun je hier een overzicht lezen. Met de twee kilo die ik kwijt ben heb ik (eindelijk) mijn eerste doel behaald. Ik zit op het gewicht dat ik had voor mijn zwangerschap!

Wat doe jij om je gezond en energiek te voelen?

Volg en like ons:

8 thoughts on “My killerbody en hoe het noodlot toesloeg

  1. Wat goed dat je toch bent afgevallen! Goed bezig hoor, dat werkt toch weer als een motivatie 🙂

    Ik train 4-5x per week in de sportschool in het krachthonk 😉 kan mn ei kwijt, krijg energie van en zit veeeeeeel beter in mn vel! Heerlijk 🙂

    1. Dank je wel. Ik moet zeggen dat ik nu echt de motivatie heb gevonden. Jammer van deze tegenslag, maar ik pak het snel weer op.

  2. Oh, wat balen dat je dan nu al een blessure oploopt!
    Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen: sportschool, fietsen, dansen en loop nu bij een diëtist. Bij mij gaat het niet zo snel als bij jou, 1 kilo per maand, maar dat vind ik ook prima.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge