Onze vakantie met een dreumes #3

Terwijl ik de blogjes over de vakantie schrijf, droom ik stiekem weer even weg met het nalezen van mijn notities. Het was geen vakantie zoals we gewend zijn, maar we hebben wel genoten. Wat zijn we dan gewend? Normaal gesproken vliegen wij naar Zuid-Europa, een van de Griekse of Spaanse eilanden. Wij zijn wat dat betreft echte zon aanbidders. Helaas zijn we vorig jaar  drie dagen nat geregend en zaten we een paar dagen met een baby op een hotelkamer. Niet heel gezellig. Dit jaar wilden we een vakantie waarvan we zeker wisten dat ook Evie hier plezier aan beleeft. Lees in het laatste deel hoe wij onze vakantie hebben afgesloten.

Cowboys en indianen

Evie was op de derde dag weer vroeg van de partij. Het was nog voor 7.00 uur. We hadden bedacht om lekkere verse broodjes te halen bij de bakker en nu waren we vroeg wakker en konden we nog geen broodjes halen. Na het ontbijt zijn we naar het Kinderspeelreservaat Cowboys en Indianen in Coevorden geweest. Op de woensdagmorgen kun je voor een gereduceerd tarief spelen. Dit zou de laatste regenachtige ochtend zijn dus een perfect uitje.

Toen we aankwamen was er een lege parkeerplaats. We zijn naar binnen gegaan en toen bleek Evie een hele speeltuin voor zichzelf te hebben. Geen zorgen. Binnen een half uur stroomde het vol met andere peuters en dreumesen, maar voor het beeld was het best leuk. Er was een speciale etage voor dreumessen. Geen grote kinderen die haar onder de voet konden lopen en papa en mama konden aan een van de tafels om de speelplaats zitten. Glijbanen, wippen, een springkussen en ballenbak, Evie ging compleet los!

Wandelen

Patrick had een rondje hardgelopen en ik ben gaan wandelen. Niet zo fanatiek als normaal, maar uiteindelijk in een half uur een rondje over het park gewandeld. Muziek in de oren en gaan! Ik wilde toch een klein beetje lichaamsbeweging hebben. Daarna was ik lekker ontspannen en zijn we op zoek gegaan naar een terrasje in de omgeving (ook wandelend). De dag hebben we afgesloten met een frietje op het vakantiepark.

Overzicht vakantie

De laatste dagen

Het weer was goed dus wij begonnen deze dagen met ochtendgymnastiek voor Evie bij het animatieteam en vervolgens in het zwembad. Het weer liet het nu toe om al vroeg in de ochtend het zwembad in te duiken. Evie was deze dagen iets hangeriger dan normaal dus wij hebben onze planning hier op aangepast. We wilden uit eten gaan in de stad, nadat we bij de braderie in Hardenberg waren geweest, maar we kozen voor het restaurant op het bungalowpark. Dichter bij huis, maar net zo gezellig.

De vijfde dag besloten we iets van Evie haar ritme af te wijken, omdat het Hollandse avond in de bar was. Na het eten en het theater van de animatie zijn wij de ‘kroeg’ in gedoken. Feestelijke muziek en appelsap voor Evie. Evie stond gezellig mee te dansen. Na een klein uurtje was het genoeg voor Evie en zijn we weer naar de bungalow gegaan.

De laatste vakantiedag zijn we naar Attractiepark Slagharen geweest. We wilden dit park eigenlijk overslaan, omdat de toegangsprijs best hoog is en veel attracties voor Evie nog niet geschikt zijn. Van een dame op het vakantiepark kregen we kortingskaarten. Zij ging die dag naar huis en vond het zonde om de kortingskaarten weg te gooien. Zoals gedacht was nog niet alles geschikt voor Evie, maar gelukkig waren er een aantal hele leuke attracties waar Evie van kon genieten, zoals de draaimolen en het rijden in oldtimers. Een perfecte afsluiter van een fijne vakantie.